Case / br

Nyt butikskoncept får legen tilbage i BR-butikkerne


Det kræver noget ganske særligt at skabe den spændende atmosfære en fysisk legetøjsbutik kan have, som en netbaseret butik ikke kan hamle op med. Der skal skabes glæde og en god samlet oplevelse for hele familien. Siden Salling Group overtog det kendte, gamle og elskede BR, er der blevet knoklet på fremtidens butikskoncept og på at få legen tilbage i BR-butikkerne.

Opgave

Et legeunivers fuld af drømme

Salling Group ved, hvordan man sælger legetøj i dagligvarebutikker. Men BR-butikkerne er noget andet. Man kommer ikke tilfældigt forbi hylderne med legetøj, mens man fylder indkøbsvognen med middagsmad, køkkenrulle og fredagsslik. Man skal tage et aktivt valg om at gå ind i butikkerne.

Det kæmpe potentiale, der ligger i de fysiske legetøjsbutikker, ønskede Salling Group at udnytte – og med hjælp fra os har de skabt de optimale rammer for et legeunivers fuld af drømme, leg, spænding og oplevelser. For både børn og deres voksne.

Løsning

Legen i centrum

Med et erfaringsmæssigt overblik og tidligere daglig gang i de gamle TOP-TOY-butikker havde vi stor viden og know-how, og i et tæt samarbejde med Salling Groups projektleder blev en videreudvikling af grundlæggende idéer sat i søen, så de kunne fungere i praksis og implementeres i de fysiske rammer.

Der er blevet trukket på mange forskellige kompetencer i alt fra facadedekorationer og butiksinventar over digitale skærme og shop-i-shop-løsninger til foliedekorationer og udsmykning. Fra koncept til virkelighed.

Det nye butikskoncept blev udviklet med legen i centrum, hvor en legeplads danner udgangspunkt for en verden af legetøj og oplevelser. Den ene shop-i-shop-løsning efter den anden skaber et univers i børnehøjde, hvor en ny oplevelse venter, hver gang man runder et hjørne.

På trods af størrelsen på butikkerne, er det overskueligt at finde rundt ved hjælp af den synlige og intuitive wayfinding – og støder du ikke på en medarbejder rundt om i butikken, så møder du dem helt sikkert på din vej ud gennem det nye og imødekommende kasseområde.

Resultat

Fra barnedrøm til virkelighed

Siden Salling Group overtog BR-brandet, har ambitionen været at gøre det til en oplevelse at besøge en legetøjsbutik, hvor man bliver inspireret og hvor legen bringes helt frem i første linje. Butikkerne er ikke ens – hver butik har et tema – så lægger man som familien vejen fordi en ny BR, er der altid en oplevelse i vente.

BR-butikken i Rødovre var det første varehus, som blev forvandlet efter det nye koncept, hvor både børn og deres voksne kan lege, røre, sanse og opleve sig gennem legeuniverset. Siden har vi leveret bl.a. facadeskilte, portaler og unikke folie- og shop-in-shop-løsninger til BR i Tilst, Kolding og Odense –og to nye er på vej i Gentofte og Hundige. Ta’ et kig ind i BR i Tilst i videoen herunder.

Tina Harboe Andersen

Skal vi lege?

I vores hus finder du både konceptudviklere, grafikere, projektledere, produktionsmedarbejdere og montører, der alle gerne vil omsætte dine drømme til virkelighed.

Tina Harboe Andersen
Customer Relations Manager
+45 50 60 76 00
tha@effection.dk

Andre cases

Ensartet visuel identitet øger medarbejderstolthed ved BWT i Greve
Stærk visuel identitet fortæller stærk historie

En stærk og konsistent visuel identitet er mere end et redskab til genkendelighed – det er en drivkraft for brandværdi. Hos BWT har det ført til en omfattende fornyelse af deres lager i Greve. Resultatet er et lager, der stolt fremstår som et levende udtryk for BWTs brand, hvilket afspejles i medarbejdernes stigende stolthed og tilknytning til brandet.